martes, 22 de diciembre de 2020

9. Reflexió i autoavaluació

 

- Pregunta 1) Estic d'acord amb el paràgraf que he llegit, que un esport d'equip siga d'oposició, no significa que siga excessivament competitiu. Es pot aprendre molt d'aquest tipus de jocs, més enllà de les habilitats individuals, sobretot relatiu al treball en equip. A més, una mica de competitivitat tampoc fa mal als alumnes, es poden aprendre molts i bons valors d'una competitivitat sana.


- Pregunta 2) Podria destacar molts, però em decidisc pels partits de datchball. Vam fer diversos partits en mitja pista, sent únicament 5 persones per grup. Ser tan poques persones facilitava en gran manera la participació de tots els integrants del grup, a més, per participar contínuament, la intensitat de l'exercici augmentava. Al final, fins i tot vaig agrair que em donaren amb la pilota per a poder descansar uns segons en el banc. La possibilitat de recuperar als jugadors que han sigut eliminats i el fet de jugar amb moltes pilotes al mateix temps també fomenta prou la participació.

- Pregunta 3) Canviaria el partit de colpbol, tractant de realitzar una activitat de cooperació, en lloc d'oposició. Dividiria la classe en dos grups d'unes 12 persones cadascun. Cada grup en mitja pista. Dividim cada mitja pista en 3 zones: defensa, mitjà i atac. En cada zona hi ha 4 alumnes. L'objectiu és practicar la passada en el colpbol, de manera que han de passar-se la pilota en les 3 zones diferents abans de poder colpejar a porteria (el porter rotarà en cada atac). Les normes són les següents:
  •  Si pot ser, en totes les zones ha d'haver-hi un grup mixt.
  •  Per a passar a la següent zona, tots els alumnes d'aqueixa zona on està la pilota han de realitzar almenys 1 passe, per tant, quan tots hagen participat, almenys una vegada, es podrà avançar a la següent zona.
  • En la zona d'atac, abans de poder colpejar a porteria, tots els membres d'aqueixa zona han d'haver participat.
  • En finalitzar cada atac, els alumnes roten a la zona següent.

Amb aquestes normes, es pretén que tots els grups siguen mixtos i que es fomente la participació de tots els membres.

- Pregunta 4) És important que els alumnes entenguen que en l'esport el resultat no ho és tot. Per a això, podríem seguir les següents estratègies:

  • A l'hora de realitzar qualsevol joc, un equip començarà amb 0 punts i l'altre amb 10, per exemple. Quan l'equip que té 0 punts aconseguisca anotar, se sumarà 1 punt, si ho fa l'altre equip, es restaran a ells mateixos 1 punt. El joc acabarà quan els dos equips acaben amb la mateixa puntuació. D'aquesta forma s'eviten els vencedors i perdedors.

  • Durant un joc o activitat, intercanviar contínuament els alumnes entre els dos equips, de manera que tots hagen jugat, almenys una estona, en cada equip. Amb això, es pretén que, com tots han jugat en els dos equips, no se sentiran com que han guanyat o perdut, simplement se centraran en si ho han fet bé o no i intentaran millorar.

  • Com a última estratègia, quan un alumne aconseguisca un punt, passarà a jugar amb l'equip contrari, d'aquesta manera serà tot més igualat, els equips s'aniran canviant i equilibrant contínuament i, el més probable, és que les puntuacions de tots dos equips acaben sent similars.


Per últim, m'agradaria deixar ací la meua autoavaluació sobre aquesta assignatura:



No hay comentarios:

Publicar un comentario