jueves, 17 de diciembre de 2020

8. Qualificació vs avaluació


Una vegada finalitzada l'assignatura de Didàctica dels jocs i les activitats esportives, m'agradaria realitzar una breu reflexió sobre tot el viscut i aprés durant aquest quadrimestre. 

M'ha sorprés gratament la quantitat de sessions pràctiques de les quals hem pogut gaudir, ja que fins ara en la carrera no havíem tingut apenes matèries en les quals treballàrem fora de l'aula. 

Els continguts impartits al llarg del curs m'han semblat interessants, ja que tant la pilota valenciana, com l'esgrima, el colpbol, datchball i el rugbi, entre altres, em semblen opcions molt vàlides per a treballar en el futur com a docent. A més, hem aprés també com adaptar aquestes sessions per a portar-les a l'escola, per exemple, en crear-nos els guants de pilota o en aprendre com fabricar els elements per a practicar l'esgrima amb materials que podem trobar fàcilment per un cost econòmic molt reduït. 
No obstant això, pense que passarem massa temps amb la pilota valenciana, encara que ho vaig passar bé durant les sessions, crec que es podria haver equilibrat més el temps dedicat als diferents continguts, ja que aquest esport va durar bastants més classes que l'esgrima, els esports alternatius i la resta.

Un altre aspecte important i positiu és la possibilitat que hem anat tenint en diverses sessions per a prendre nosaltres el control. Uns dies diferents grups s'encarregaven de l'escalfament, altres dies la volta a la calma, etc. Com, per exemple, una d'aquestes últimes sessions en la qual el meu grup i jo ens encarregàrem de realitzar una breu seqüència progressiva de futbol sala. Al meu entendre, aquestes xicotetes pràctiques ens han servit d'ajuda, ja que tota experiència és poca i la necessitarem el dia de demà, com a futurs docents. 

Per últim, pel que fa a l'avaluació, em sembla encertada la decisió que nosaltres mateixos tinguem l'opció de qualificar els blogs dels nostres companys, perquè és al que ens haurem d'enfrontar com a mestres. De fet, em sembla una forma d'avaluació molt interessant i que, en combinar-se amb l'heteroevaluació tradicional, s'obté una visió més global del treball i per tant, una qualificació més justa. En quant a l'autoavaluació, em sembla una forma molt útil perquè l'alumne o alumna reflexione sobre allò en el que ha millorat i aprés i allò en el que encara ha de millorar.




No hay comentarios:

Publicar un comentario